Palvelut matkailualan yrityksille

Koulutus antoi myyjän työhön valtavasti uutta tietoa ja varmuutta palvella erilaisia asiakkaita. Nyt ymmärrän paljon paremmin, mitä asiakas oikeasti tarkoittaa kysymyksillään ja mitä kaikkia tarpeita voi olla.

Koulutukseen osallistunut matkamyyjä

Hei, olen Sanna Kalmari, esteettömän matkailun asiantuntija ja matkabloggaaja. Olen toiminut esteettömän matkailun asiantuntijatehtävissä vuodesta 2014 saakka. Koulutukseltani olen sosionomi AMK ja matkailuvirkailija. Lisäksi takanani on opettajaopintoja sekä suomen kielen opintoja. Sosionomina olen työskennellyt eri tavoin vammaisten henkilöiden parissa yli 10 vuotta. Matkailualalla olen tehnyt töitä muun muassa matkanjohtajana esteettömillä matkoilla, tapahtumajärjestäjänä, kohteiden tuotteistajana sekä kouluttajana ja konsulttina. Vapaa-ajallani olen rohkea maailmanmatkaaja. Olen tehnyt maailmanympärimatkan ja kokenut yli 30 maata Euroopassa, Yhdysvalloissa, Australiassa ja Aasiassa sähköpyörätuolillani liikkuen. Nämä kokemukset olen tallentanut Palmuasema-blogiini, joka on Suomen suosituin esteettömän matkailun tietolähde ja blogi.

Monipuolinen työ- ja omakohtainen kokemukseni on nivoutunut hienosti yhteen ja antanut minulle valmiuden auttaa matkailualan toimijoita erittäin tärkeässä, mutta usein haastavalta tuntuvassa tehtävässä: Matkailun mahdollistamisessa kaikille. Eri tavoin vammaisia henkilöitä on arviolta 15 % maailman väestöstä. Suomessa esteetön matkailu koskettaa arviolta puolta miljoonaa ihmistä. Erilaiset lait velvoittavat palveluntarjoajia huomioimaan erilaiset asiakasryhmät ja vastuullinen matkailu on tärkeä osa tämän päivän matkailupalveluita. Esteetön matkailu on kuitenkin laaja käsite ja vaatii monen näkökulman huomioimista.

Esteettömän matkailun asiantuntijana tarjoan ainutlaatuisen osaamisen, jossa ammattitaitoni yhdistyy omiin ja asiakkaideni kokemuksiin. Tarjoamiini palveluihin kuuluu muun muassa:

  • Yrityksen tarpeen mukaan räätälöidyt koulutukset matkailualan yrittäjille, matkamyyjille ja kohdeoppaille.
    Suoraan asiakkaiden kanssa asioivien henkilöiden on tärkeää ymmärtää asiakkaan tarpeet ja tietää, kuinka saada lisätietoa esteettömyyteen liittyen. Kohdeoppaat ovat avainasemassa kartoittamassa esteettömyyttä, joten heidän on tärkeää ymmärtää mitä he oikeastaan katsovat.
  • Esteettömän matkailun strategian valmistelu ja käytäntöönpano
    Kaikki lähtee tarpeen tunnistuksesta, asiakasprofiilien luonnista ja käytännön suunnitelmista.
  • Esteettömyystiedon tuottaminen ja asiakkaiden tavoittaminen
    Tiedolla ja sanoilla on merkitystä. Autan tuottamaan esteettömyystietoa yrityksen kotisivuille uskottavasti, kattavasti ja oikeita termejä käyttäen. Olen myös apuna miettimässä, kuinka kohderyhmä tavoitetaan ja kuinka esteettömyydestä voisi viestiä inspiroivasti ja mielikuvia herättäen.
  • Kohdetestaukset ja kokemuksista viestiminen sekä yrityksen että asiakkaiden tarpeisiin

Kerro toiveistasi ja pyydä tarjous, räätälöidään juuri teille sopiva kokonaisuus innostavasti ja yritystänne parhaiten hyödyntäen!

Sanna Kalmari
sanna@palmuasema.fi 

Toteutimme Apuvälinemessuille 2019 Palmuaseman Sanna Kalmarin kanssa yhteistyössä esteettömän matkailun kokonaisuuden. Yhteistyö oli erittäin sujuvaa. Sannalla oli heti suunnitteluvaiheessa selkeä visio, miten kokonaisuus kannattaisi toteuttaa ja hän lähti sitä aktiivisesti, omatoimisesti toteuttamaan. Esteettömän matkailun asiantuntijana hänellä on vahva osaaminen aiheesta, oli helppo luottaa sisällön tuotanto hänen käsiinsä. Sanna kokosi luontevasti toimivan yhteistyöverkoston yhteiselle teemaosastolle ja sopi heidän kanssaan osaston sekä messulavan ohjelmasisällöistä. Messujärjestäjänä meidän vastuulle jäi käytännön asioiden järjestäminen. Sanna tuntee hyvin esteettömän matkailun kohderyhmän ja ymmärtää myös palveluntarjoajien näkökulman. Ja tämä on messujen ydinidea – onnistuneiden kohtaamisten luominen.

Taina Hiekkataipale, markkinointipäällikkö, Expomark Oy